Fordelene ved massage efter træning

Mange af os har oplevet eftervirkningerne af en god træning, og nogle af disse effekter er ikke så behagelige. Disse omfatter de smerter, vi kan få fra at presse os selv for at opnå resultater, desværre kan bivirkningerne af motion vare i dagevis!

Det kan være svært at fortsætte med daglige opgaver dagen efter træning på grund af smerter.

Mange mennesker tror, at den eneste måde at restituere efter motion er tid – det er ikke altid tilfældet.

At få en massage efter træning får dig ikke bare til at føle dig godt tilpas, der er også mange flere fordele, du måske ikke ved om – her er 5 fordele ved træning og massage:

Smertelindring

Du vil opdage, at efter en workout eller en intens træning, bliver dine muskler stramme – det kan medføre smerte i de forskellige dele af kroppen. En massage efter træning hjælper dig med at forhindre smerter og skader efter træning ved at nedsætte ømheden i dine muskler.

Hurtigere bedring

Forskning har vist at modtage en massage efter træning kan forbedre recoverytiden dobbelt så hurtigt som regelmæssig hvile, dette skyldes den forbedrede blodgennemstrømning og næringsstoffer i kroppen ved massage. Når dine kropsvæsker cirkulerer let, er næringsstoffer og ilt i stand til at nå dine muskler og andre væv hurtigere. En massage efter træning kan løsne op for dine muskler.

Løs spændinger og forbedre fleksibiliteten

Efter en intens træning finder du, at dine muskler kan føle sig stramme, hvilket kan spænde musklerne. Når du modtager en massage efter træning hjælper du dine muskler med at frigøre denne spænding og få en hurtigt recovery. Som følge heraf får du bedre fleksibilitet. Efter et stykke tid vil du finde det nemmere at udføre hverdagens opgaver, der kræver ekstra fleksibilitet. For de af jer, der løber meget, skal du sørge for en massage, der retter sig mod dine knæhaser. Smidige knæhaser vil hjælpe dig med at få mere udholdenhed og fart, mens du løber.

Eliminerer toksiner

Under træningen opsamler kroppen mælkesyre – dette bidrager til muskelømhed og en tidlig træthed under en træning. At få en massage hjælper med at lede affaldsstofferne væk fra musklerne.

Afspænding

Du bør ikke kun få en massage for hurtigere restituering – men du fortjener også en belønning efter en hård og anstrengende træning. At have en belønning i slutningen af ​​motion vil holde dig motiveret til at træne mere regelmæssigt. En massage hjælper dig også med at forbedre kvaliteten af ​​din søvn. En god nats søvn forhindrer træthed og giver dig den ekstra energi, du har brug for til en anden dag med fysisk aktivitet

Dr.dk har et spændende svar her