Ca. 85% af alle amerikanske voksne vil opleve en eller anden form for rygsmerter i løbet af deres levetid.

Hvad forårsager lændesmerter?

Mange mennesker med lændesmerter frygter unødigt, at deres smerte er relateret til strukturelle problemer og spinal problemer, hvilket normalt ikke er tilfældet. Lændesmerter kan tilskrives en række faktorer, herunder fysisk aktivitet, skade, dårlig kropsholdning, fedme, stress og endog de simpleste bevægelser såsom at samle noget forkert op.

Hvad viser forskningen?

Heldigvis viser et stigende antal videnskabelige undersøgelser, at behandling med
massage kan hjælpe med at reducere inflammationen signifikant og give en tiltrængte lindring fra kronisk rygsmerter. Faktisk viste en undersøgelse, der blev offentliggjort i Annals of Internal Medicine om massage til rygsmerter, at både fysiurgisk massage og dybvævsmassage var lige så effektive til lændesmerter og symptomer.

Hvordan hjælper
Massage mod rygsmerter?

Selvom de fleste vil ikke have problemer med ideen om en regelmæssig massage, så er der god grund hvis du er en af ​​de mange, der lider af lændesmerter. De følgende måder kan hjælpe dig med at finde lindring:

1. Øget blodgennemstrømning. Øget blodgennemstrømning er en kendt eksponent for muskel gendannelse, og forskning , at massagebehandling hjælper med at forbedre generel blodgennemstrømning og reducerer ømhed. Forskning viser også, at massagebehandling forbedrer den vaskulær funktion hos mennesker, som har og ikke har trænet, hvilket tyder på, at de vaskulære fordele ved massage kan brede sig ud over modtagerens fysiske aktivitet.

2. Mindsket spænding. Mens muskelspænding er nødvendig for at kroppen kan bevare stilling og generelle bevægelser, kan for meget spænding forårsage smerter og muskel begrænsning, især i nedre ryg og nakke. Massagebehandling er klinisk bevist at det kan mindske muskelspændingen.

3. Øger antallet af endorfiner. Endorfiner er glædes hormonerne i hjernen. Massage herunder akupressur og trigger punkt terapi kan generere endorfinerne, det er kendt at det kan reducere smerte og producere en følelse af eufori. Forskning viser blot 15 minutters massage kan have en positiv effekt på endorfiner, hvilket skaber op til 48 timer af deres følelsesmæssige effekter.

4. Varme påføring. Overfladisk varme under massage anbefales også til smerter i ryggen. varme håndklæder og lignende er ideelle til massagen.

Du kan læse mere her