Efter fødslen er en mors krop udsat for nye udfordringer. Fra at bære sit barn til at skifte bleer, amme til at bade, øger disse aktiviteter spændingerne i ryggen på selv de mest kropsbevidste mødre.

Kropsholdning afgør selvfølgelig, hvor godt en mors krop tager belastningen. Efterfødselsmassage hjælper dig med at genvinde en stærk kropsholdning. Derudover kan det være meget afslappende midt i det “kaos” det kan være med at have fået et nyt familiemedlem.

Det der oftest efterspørges er massage af arme, nakke og skuldre. Derfor starter vi med massage nakke, skuldre og slutter med armene. Det bliver selvfølgelig tilpasse dine behov

Nogle eksperter siger, at en massage er en fremragende stressbuster og en humør booster.

Et kejsersnit er en større operation, og du kan have stor smerte. Du skal bruge tid til at komme ud af det. Hvis du har fået et kejsersnit, vent indtil din ar er helet, før du begynder at få massage. Lad din læge bekræfte, at du er klar til at modtage massage, før du starter.

Vælg det rigtige tidspunkt. Prøv at lægge din massage lige efter du har givet barnet mad og det er blevet skiftet. Hvis alle barnet behov er opfyldt, er du mere tilbøjelige til at finde tid, hvor barnet ikke spørger efter dig. Det vil også være nemmere at lade din partner kigge efter barnet.

Og hvis ikke andet, kan massage give en mor en velfortjent pause og en god chance for at slappe af og lade sig forkæle.